I huvudet på mig.

Direktlänk till inlägg 29 januari 2015

...

Av Amanda Holm - 29 januari 2015 20:15

insåg en sak idag. något som jag länge undrar över varför det är just så. 

varje dag, måste jag övertänka saker jag gör, ska jag te.x kliva av en buss måste jag tänka ut, minst 4 olika sätt att kliva upp från sättet, jag tänker på vilka som kanske kommer kolla på mig när jag kliver av och hur jag sa göra för att ta mig i från bussen. och så är det med allt jag gör, har länge funderat över varför jag gör så.. svaret är ganska enkelt egentligen, tack vare mobbning i 6 år kan jag inte gå en dag utan att övertänka på minsta lilla sak jag gör. under 6 års tid , har jag blivit nertryckt för minsta lilla sak jag gjort som andra tyckt varit fel, dom har kallat min världelös för att jag inte kunde klara av vissa saker som dom ansåg att jag gjorde fel.. vilket resulterade i att jag måste gör allt "perfekt". om det nu går. det är något jag lever med, ni kanske tycker att det är en fånig sak att skriva om, alla gör väl det någon gång? eller? men det är inte som alla andra den här gången, ALLT ALLT ALLT måste vara perfekt för att jag ska klara av min dag, minsta lilla som blir fel måste jag dåligt över och vill helst bara lägga mig ner och gråta.

 

Tappade bort mitt busskort idag, andra busskortet på under en månad, vissa kanske bara tycker att det är klantigt, men jag blir så stressad av att tänka på allt jag gör att jag tillslut inte mins om jag stoppade ner busskortet, även fast jag senare är 100% säker på att jag faktiskt stoppade ner det i börsen igen. tog mig på bussen vilket fall och kände mig totalt världelös, HUR kan man göra samma sak 2 ggr under en månad? ville bara gråta. allt det pga att jag verkligen övertänker på allt, vet inte hur jag ska beskriva det för er, om det ens går att beskriva. 

 

det jag egentligen vill komma fram till är att mobbning inte bara får en att må dåligt psykiskt, det förstör för en resten av livet. som just det här, man tänker för mkt för man är så rädd att man gör fel, för i 6 år har folk sagt till mig att hela jag är ett fel, man blir rädd, rädd att dom där 6 åren ska spelas upp igen. därför måste ALLT vara perfekt. sen kommer alla andra saker man får på köpet. jag slutade äta, jag gick ner i vikt, alldeles för mkt för vad jag i min ålder ska, jag hatade att äta och tyckte inte att jag förtjänade maten. jag skadade mig själv, kunde ställa mig i duschen i iskallt vatten, rista med en penna på kroppen eller något annat, (OBSERVERA att det var FÖRUT) jag hatade verkligen mig själv och att jag dessutom var tvungen att tänka på allt 589683 gånger extra för att få det bra gjorde det aldrig bättre. Tro mig det är jobbigt att vara i den här sittsen, bara för att mobbningen slutar, så läker alldrig såren. jag jobbar med det här VARJE DAG. försöker ta mig igenom dagen utan att tänka för mkt på om jag gjorde nått rätt eller fel. vissa dagar funkar det, andra går åt helvete. Och allt tack vare att någon bestämde sig för 6 år sen att dom ville förstöra mig och mitt liv totalt.

 

(Som sagt obeservera att det här med att skada och inte äta var förut, mår bra nu, ville bara berätta om följder man får av att bli mobbad, visa att bara för att mobbningen tar slut, så gör inte smärtan och såren det, så bli inte oroliga, JAG MÅR BRA, tro mig)

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Holm - 29 maj 2016 12:54

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6143268604

Av Amanda Holm - 1 april 2016 14:27

            Livet är som att cykla – för att behålla balansen   måste du fortsätta framåt.   - Albert Einstein ...

...

Av Amanda Holm - 27 mars 2016 22:59


Tårarna gör mina kinder alldeles svullnad, panikattackerna gör så att mina lungor krampar efter luft och hela jag går sönder.. Som dom brukar säga "Sömn hjälper inte om det är själen som är trött".. Jag har verkligen försökt, att inte tänka så mycket...

Av Amanda Holm - 9 mars 2016 15:55


Hej, det var ett tag sen jag skrev.. Just like always. Just nu har vi lov, fick det i fredags. Så drog direkt till A.. Sedan har vi väl egentligen inte gjort så mycket.. Igår gick jag med A's kusin och faster på SecondHand och sen följde jag med dom ...

Av Amanda Holm - 8 februari 2016 18:22

Tänker nu skriva mig ett öppet och ärligt inlägg.. om något som stör mig, och gör mig allmänt arg och ledsen..   Genom dom snart 17 år som jag har gått på denna jord har det här alltid varit något som har funnits där..som en käftsmäll på posten v...

  

Välkommen till bloggen om allt och ingenting. Här kan ni läsa om min vardag och mina snart 17 jordsnurr, Ni kommer få läsa om mina tankar och allt där i mellan. 

 

               
     


Ovido - Quiz & Flashcards