I huvudet på mig.

Direktlänk till inlägg 15 november 2015

Paris..

Av Amanda Holm - 15 november 2015 00:44

Vet inte ens om mina tankar kommer nå ut på rätt sätt.. vet inte riktigt hur jag ska skriva för att få det på rätt sätt. Det som hände i Paris, gör ont i mig, någon förlorade sin mamma, sin son eller sin allra bästa vän, någon såg på när en pappa eller en dotter tog sina sista andetag.. Ljuset i staden slocknade.. Men jag kan inte sluta tänka en massa tankar, om allt och inget.. det är nu ni ska försöka er på att förstå mitt tänkande, och inte missförstå mig..

 

På Facebook ändrar alla sina profilbilder.. en Fransk flaga pryder nu fint bilden.. Visst jag förstår tanken med det, man vill visa att man stödjer Frankrike i det här hemska som har hänt.. men ärligt nu.. Jag kommer inte ändra min profilbild.. Inte för att jag inte stödjer, det gör jag, till 110%.. utan jag anser att det inte hjälper en jävel i frankrike, ingen där nere kommer kolla på facebook och se det där och känna att det känns “bra” personerna kommer fortfarande vara borta, det kommer fortfarande ha hänt och det kommer fortfarande vara folk där nere som behöver hjälp. Sen skulle jag ju uppenbarligen behöva ändra min profilbild hela tiden.. för det händer HEMSKA saker HELA tiden i världen, saker som händer under väldigt långa perioder… Våldtäkterna i Indien som ett exempel.. varför ändrar inga sina profilbilder för dom? inte för att våldtäkterna lär bli färre eller för att dom som blivit utsatta för det kommer helt plötsligt må “bra”.. varför är det ingen som ändrar profilbilderna för folket som mår psykiskt dåliga, eller för dom som svälter, för dom som just nu ikväll sitter ute och fryser för att dom inte har något hem. Jag förstår inte det här..

 

Dock förstår jag helt fullt ut att ni gör det för att visa att ni bryr er, tro mig det gör jag också, men att ändra en profilbild kommer inte hjälpa någon.. Det finns problem i hela världen, överallt. Paris är tyvärr inget undantag.. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det här får ett slut snart, jag hoppas av hela mitt hjärta att dom i Paris och dom utsatta (det är nog alla mer eller mindre) får hjälp.


#PrayForParis

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Holm - 29 maj 2016 12:54

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6143268604

Av Amanda Holm - 1 april 2016 14:27

            Livet är som att cykla – för att behålla balansen   måste du fortsätta framåt.   - Albert Einstein ...

...

Av Amanda Holm - 27 mars 2016 22:59


Tårarna gör mina kinder alldeles svullnad, panikattackerna gör så att mina lungor krampar efter luft och hela jag går sönder.. Som dom brukar säga "Sömn hjälper inte om det är själen som är trött".. Jag har verkligen försökt, att inte tänka så mycket...

Av Amanda Holm - 9 mars 2016 15:55


Hej, det var ett tag sen jag skrev.. Just like always. Just nu har vi lov, fick det i fredags. Så drog direkt till A.. Sedan har vi väl egentligen inte gjort så mycket.. Igår gick jag med A's kusin och faster på SecondHand och sen följde jag med dom ...

Av Amanda Holm - 8 februari 2016 18:22

Tänker nu skriva mig ett öppet och ärligt inlägg.. om något som stör mig, och gör mig allmänt arg och ledsen..   Genom dom snart 17 år som jag har gått på denna jord har det här alltid varit något som har funnits där..som en käftsmäll på posten v...

  

Välkommen till bloggen om allt och ingenting. Här kan ni läsa om min vardag och mina snart 17 jordsnurr, Ni kommer få läsa om mina tankar och allt där i mellan. 

 

               
     


Ovido - Quiz & Flashcards