I huvudet på mig.

Direktlänk till inlägg 9 december 2015

Ett år..

Av Amanda Holm - 9 december 2015 19:18

Ett år.. för ett år sen hade jag precis börjat på en ny skola.. precis varit tvungen att ta hela min barndom till en annan skola, berätta på nytt om vem jag var, jag var tvungen att komma in i en klass som hade känt varandra sen dom var små..Tack och lov, så var det här den största vändpunkten i mitt 16 åriga liv och jag fick helt otroligt fina vänner, som än idag ett år senare springer ikapp mig och hälsar på mig även fast vi nu går på helt olika skolor..men Jag kan inte låta bli att tänka tillbaka på allt som hände på Bjästa..Hur mitt liv skulle ha sett ut om skolan hade gjort något, eller om saker som hände aldrig hade hänt..

 

Vi har en anmälans rapport som består av över 150 papper, bara på saker som skolan gjort och inte gjort, var elever har utsatt mig för under 6 års tid.. över 150 papper..har läst dom en gång, vet inte om jag skulle våga läsa dom igen, så jag låter dom ligga där dom just nu ligger..Jag känner fortfarande stort svek från skolan, stället där jag spenderar nästan halva mitt liv i.. där dom aldrig hjälpte mig.. inte ens när jag var 9 år.. Jag har under hela min uppväxt blivit uppfostrad så att än vad som händer ska jag se ALLA människors lika värde och än vad som händer så ska jag aldrig sjunka lika lågt som dom..vissa gånger var det verkligen svårt.. för vissa förtjänar verkligen ett hårt slag i ansiktet liksom.

På samma gång som all frustration på hur jag behandlades tar över så finns ilskan hand i hand bredvid.. jag kan inte förstå att man som skola väljer att göra som dom gjorde.. kan som individ inte förstå hur man som människa kan behandla en annan människa som eleverna på den där skolan gjorde mot mig..

 

för ett år sen  grät jag så fort jag såg någon från Bjästa, jag fick som panik och ångest att jag inte klarade av trycket.. jag vågade inte prata inför andra, jag vågade knappt röra mig i klassrummet.. jag var tvungen att bestämma mina dagar i förväg, jag var tvungen att planera hur jag skulle gå när jag skulle ta mig från punkt A till B även om det bara var mellan skåpet och klassrummet, jag var tvungen att tänka ut det “bästa” sättet att trycka på stoppknappen på bussen.. kunde vara hemma flera veckor om EN ända dag gick “fel”.. om dagen visade sig vara på ett helt annat sätt än vad jag hade förberett mig på, ett helt annat sätt än vad jag i mitt huvud hade styrt upp. Jag har fått under det här året som gått bearbeta hela mig själv.. hela mitt liv har jag fått jobba mig  igenom på ett och samma år..


Om ni bara visste hur otroligt stolt jag är över mig själv.. om ni bara visste.. Idag ser jag på mina mobbare och känner absolut ingenting.. dom har sitt liv att ta reda på.. och jag har fullt upp med att lyckas.. för det är de jag gör, jag lyckas klara av en dag i taget.. helt själv.. Jag har fullt upp med att åka runt i Sverige och lära mig, jag har fullt upp med att stå framför folk och föreläsa, jag har fullt upp med att bli det jag vill, det jag vill jobba med.. dom flesta i min situation skulle ha valt snabbaste linjen som tar tre år och sen är skolan över föralltid.. Jag valde en större utbildning, där jag nu går tre år för att få grunderna för att sedan plugga ytligare 5 år.. för jag ska bli det jag vill bli.. jag ska visa alla att lilla jag som en gång var så jävla värdelös i mina mobbares ögon kan göra något stort.. JAG KAN OCH JAG VILL.. jag ska visa alla att jag är värd mer än vad dom sa, jag ska visa alla att jag kan mer än vad dom såg, jag ska visa alla att det går.. att man kan lyckas.. och att det verkligen blir bättre..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Holm - 29 maj 2016 12:54

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6143268604

Av Amanda Holm - 1 april 2016 14:27

            Livet är som att cykla – för att behålla balansen   måste du fortsätta framåt.   - Albert Einstein ...

...

Av Amanda Holm - 27 mars 2016 22:59


Tårarna gör mina kinder alldeles svullnad, panikattackerna gör så att mina lungor krampar efter luft och hela jag går sönder.. Som dom brukar säga "Sömn hjälper inte om det är själen som är trött".. Jag har verkligen försökt, att inte tänka så mycket...

Av Amanda Holm - 9 mars 2016 15:55


Hej, det var ett tag sen jag skrev.. Just like always. Just nu har vi lov, fick det i fredags. Så drog direkt till A.. Sedan har vi väl egentligen inte gjort så mycket.. Igår gick jag med A's kusin och faster på SecondHand och sen följde jag med dom ...

Av Amanda Holm - 8 februari 2016 18:22

Tänker nu skriva mig ett öppet och ärligt inlägg.. om något som stör mig, och gör mig allmänt arg och ledsen..   Genom dom snart 17 år som jag har gått på denna jord har det här alltid varit något som har funnits där..som en käftsmäll på posten v...

  

Välkommen till bloggen om allt och ingenting. Här kan ni läsa om min vardag och mina snart 17 jordsnurr, Ni kommer få läsa om mina tankar och allt där i mellan. 

 

               
     


Ovido - Quiz & Flashcards