I huvudet på mig.

Direktlänk till inlägg 15 december 2014

Att ta egna beslut när man är 15 år?

Av Amanda Holm - 15 december 2014 17:38

Jag är en sån som tycker att det är viktigt att man tar hand om sig själv på ett eller annat sätt.. man kan inte sitta och ta emot vad som hälst hur länge som hälst. vi en eller annan punkt måste man ställa sig upp och se till så att man själv mår bra.. man ska inte bry sig om vad andra tycker att man ska göra eller hur andra tycker att man ska vara.. tog det beslutet för en vecka sen då jag ett tag inte har mått bra där jag är.. har gått på tå för människor och varit rädd för att det ska gå dåligt för dom eller att dom ska börja må dåligt..sen stannade jag upp kände efter och insåg att jag inte ville ha det såhär.. "men lilla gumman du är bara 15 inte kan DU göra såna val i livet nuär det nått jag kan så är det att ta egna beslut.. alla kanske inte är bra, men jag lär mig av dom, men jag gör saker och tar beslut efter vad som känns bra för mig JUST precis då.. man kan inte hela tiden sitta och tänka på vad som blir följderna till om man gör en viss sak.. ibland handlar det bara om att göra det som känns bra för en själv. är så pass mogen i mig själv att jag vet när jag gör dåliga och bra saker och jag vet även när min gräns är nådd och när jag har fått nog av allt daltande och otroligt dåliga konsekvenser.. vet när det är dax att säga ifrån och vet när det inte är läge att fortsätta som man gör.. jag VET allt det.. men vissa saker gör jag ändå.. 

 

Jag tänker inte låta andra bestämma över mig och över mina val i livet.. jag står för det jag tycker och tänker, för det handlar inte alltid om hur gammal eller ung man är, ibland handlar det om hur pass mogen man är och hur pass man klarar sig.. tittar man på mig, uhm ja då skulle man nog tycka att jag ska h¨ålla mig till det som är nu, för enligt vissa kan jag tydligen inte ens ta hand om mig själv.. ta hand om sig själv? är det att man ska kunna torka sig i arslet efter att man varit på toan och kunna laga mat så man överlever, eller handlar det om att man mår dåligt och för tillfället inte klarar av en situation som har hållit på länge? för egentlige skulle jag vilja ha en lång förklaring till varför jag som person inte skulle kunna ta hand om mig själv.. jag kliver upp på morgonen, tar mig till skolan och gör det jag ska göra, jag kommer hem och fixar läxa och sånt som måste fixas.. jag är inte mer än männika och klarar inte av hur mycket som helst ÄN hur mycket jag eller någon annan vill att jag ska klara av, ibland tar det stopp för mig med och ibland slår det fel i huvudet på mig också.. sammtidigt handskas jag med psykisk ohälsa som jag inte kan göra mer än att bearbeta.. 

 

Så jag försöker, varje dag, jag kämpar för att visa folk att även jag klarar mig, kanske inte alltid men alla kommer någon gång till en punkt i livet där man behöver någon annan vid ens sida.. så tappa inte hoppet om att jag kommer klara mig, ge inte upp för att jag denna gång ville ha förändring.. jag gör mina val av anledningar.  

 

NU avslutar jag det här inlägget och önska er alla en fortsatt trevlig Måndag.

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Holm - 29 maj 2016 12:54

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6143268604

Av Amanda Holm - 1 april 2016 14:27

            Livet är som att cykla – för att behålla balansen   måste du fortsätta framåt.   - Albert Einstein ...

...

Av Amanda Holm - 27 mars 2016 22:59


Tårarna gör mina kinder alldeles svullnad, panikattackerna gör så att mina lungor krampar efter luft och hela jag går sönder.. Som dom brukar säga "Sömn hjälper inte om det är själen som är trött".. Jag har verkligen försökt, att inte tänka så mycket...

Av Amanda Holm - 9 mars 2016 15:55


Hej, det var ett tag sen jag skrev.. Just like always. Just nu har vi lov, fick det i fredags. Så drog direkt till A.. Sedan har vi väl egentligen inte gjort så mycket.. Igår gick jag med A's kusin och faster på SecondHand och sen följde jag med dom ...

Av Amanda Holm - 8 februari 2016 18:22

Tänker nu skriva mig ett öppet och ärligt inlägg.. om något som stör mig, och gör mig allmänt arg och ledsen..   Genom dom snart 17 år som jag har gått på denna jord har det här alltid varit något som har funnits där..som en käftsmäll på posten v...

  

Välkommen till bloggen om allt och ingenting. Här kan ni läsa om min vardag och mina snart 17 jordsnurr, Ni kommer få läsa om mina tankar och allt där i mellan. 

 

               
     


Ovido - Quiz & Flashcards