I huvudet på mig.

Direktlänk till inlägg 27 november 2014

Min syn på saken.

Av Amanda Holm - 27 november 2014 22:18

Fick lite tankar idag.. Hade en såndär dag då man bara känner "fuck it".. Gjorde dock några mindre bra val och efter ett samtal med lärare och såg folk på stan så fick jag lite tankar.. Nu för tiden är det så viktigt att passa in, i en speciell grupp.. Gruppen har en "ledare" som är bättre än alla andra, kan mer och ser bättre ut, så är det automatiskt..sen byggs det upp folk i den där gruppen där vissa är närmre vän med "ledaren" och andra är längre ner på skalan..jag HATAR verkligen grupper.. Vill inte tillhöra och vara någons efterhängare bara för att slippa vara själv, i sånna fall är jag hellre själv. Har alltid varit den som går bakom alla andra och aldrig blir indragen i samtallet, utan jag liksom bara finns där men ändå inte.. Tog sen steget ur det där med grupper och är HELT emot det.. Hittar hällre enskilda personer att vara med.. Sen SJÄLVKLART kan man umgås i grupper eller i en större mängd folk.. MEN då ska det INTE vara någon som ska bestäma och tro att det är bättre än alla andra..
Sen till det här att folk faktiskt kommer fram och frågar om man vill gå med dom eller så, det är sjukt snällt, är jävligt tacksam över det, det ska ni veta, känner mig sedd och får en känsla av att jag finns jag med.. Tyvärr dålig tajming.. Jag måste vara ärlig.. Sitter jag med någon vill jag tyvärr inte lämna den personen för någon annan OM jag ser att dom är två eller fler.. Har inga problem att umgås alla tsm men kan tyvärr inte lämna någon bakom.. Ser mer värde i folk än att låta dom gå själv.. Nu kanske ni tänker att "ja men du lämnar ju dom andra utanför och sätter vissa förre andra" NEJ så är inte fallet.. Ser jag att personen som kommer och frågar har någon att vara med stannar jag ju med personen jag var med.. Eftersom jag inte vill lämna någon själv, ni måste förstå mig. Är ingen sån som väljer vissa förre andra, alla har samma betydelse i mina ögon, bara det att samanhanget är det som avgör.. För ringer gon pch ber om hjälp för att dom inte kan andas och behöver komma till sjukhus så hjälper jag ju den personen i första hand än någon annan som ringer och frågar om jag vill se film med den.. Ni förstår..right? Så när jag säger Nej eller tack det är lugnt när gon frågar mig om kag vill vara med dom är det för att jag känner först av min egna känsla och sedan kollar jag av samanhanget.. Okej ska sluta prata för ikväll. Måste sova, hade baralite tankar, goppas ni förstår mitt syfte.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Holm - 29 maj 2016 12:54

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6143268604

Av Amanda Holm - 1 april 2016 14:27

            Livet är som att cykla – för att behålla balansen   måste du fortsätta framåt.   - Albert Einstein ...

...

Av Amanda Holm - 27 mars 2016 22:59


Tårarna gör mina kinder alldeles svullnad, panikattackerna gör så att mina lungor krampar efter luft och hela jag går sönder.. Som dom brukar säga "Sömn hjälper inte om det är själen som är trött".. Jag har verkligen försökt, att inte tänka så mycket...

Av Amanda Holm - 9 mars 2016 15:55


Hej, det var ett tag sen jag skrev.. Just like always. Just nu har vi lov, fick det i fredags. Så drog direkt till A.. Sedan har vi väl egentligen inte gjort så mycket.. Igår gick jag med A's kusin och faster på SecondHand och sen följde jag med dom ...

Av Amanda Holm - 8 februari 2016 18:22

Tänker nu skriva mig ett öppet och ärligt inlägg.. om något som stör mig, och gör mig allmänt arg och ledsen..   Genom dom snart 17 år som jag har gått på denna jord har det här alltid varit något som har funnits där..som en käftsmäll på posten v...

  

Välkommen till bloggen om allt och ingenting. Här kan ni läsa om min vardag och mina snart 17 jordsnurr, Ni kommer få läsa om mina tankar och allt där i mellan. 

 

               
     


Ovido - Quiz & Flashcards