I huvudet på mig.

Direktlänk till inlägg 8 september 2014

Förhållanden.

Av Amanda Holm - 8 september 2014 23:10

Måste bara få skriva av mig lite, har lite tankar som jag tänkte dela med mig av.. Det här med förhållanden asså.. Ja vad ska jag säga, har haft runt 5-6 förhållanden i hela mitt liv och det har alltid varit något med grabbarna, antingen så trycker dom ner mig totalt eller så bryr dom sig inte om en och i värsta fall har en av dom blivit den som i slutändan har mobbat mig mest.. Asså liksom hade verkligen tappat hoppet om allt det där.. Men nejdå min prins fanns där ute med, hade turen att hitta honom..
Men när det tar slut då? (Alltså missuppfatta inget nu, pratar inte om mitt förhållande jag har nu, utan allmänt när det har tagit slut mellan två personer.) vad blir det av allt då? Alla löften man gav och alla stunder man delat, det där "vi två föralltid" bara försvinner som om att det aldrig blivit sagt..det är så sjukt hur man från ena dagen är så stört förälskad i någon till att dagen efter gå runt och hata personen..liksom jag tror knappast att man bara sådär helt plötsligt inte har några känslor kvar för någon, liksom nej det går bara inte..antingen har man ALDRIG haft några känslor för personen eller så har man det.. Det finns liksom inget där emellan man kan välja på.. Sen sitter man på internet och skriver ut alla "fel" med personen man en gång såg perfektionen i.. Tror att andra kommer ändra uppfattning om personen bara för att du sitter å skriver ut hur mycket du nu helt plötsligt "hatar" han/hon.. NEJ det funkar inte så.. Vafan gick erat förhållande ut på? Spela på varandras känslor för att sedan skriva hur mycket ni hatar varandra.. Varför blev ni från första början tsm då för? Det värsta är att ni har gjort det förut, ni har varit i samma sitts flera flera gånger, tröttnar ni aldrig på att låsas tycka om varandra? Eller gjorde ni faktiskt det, ni tyckte verkligen om varandra men ni var så damn fega för att visa..
Skulle ALDRIG kunna ha ett förhållande där man stänger inne vad man känner för varandra, för att samhället inte ska tycka fel om en.. Nej har haft ETT sånt förhållande förut och ALDRIG ALDRIG igen.. Det tackar jag nej till utan att ens tveka..
Man kan inte gå runt och spela på någon annans känslor, det är varken rätt eller bra för någon..har du inte känslor för någon så få dom fan INTE å tro att du har det då.. Det är inte okay på något sätt, inte i mina ögon i alla fall.
Sen måste jag slänga in lite om mitt förhållande..liksom grabben är HEEELT amazing och jag förstår att det aldrog har funkat med någon annan, har verkligen hittat min drömprins.. Ni förstår han har hjälpt mig mer än vad någon har hjälpt mig under hela mitt liv, och han har jag känt i snart 2 månader.. Förstår ni? Han är så sjukt gohjärtad och sätter en framför sig själv.. Han är en sån man vill krama om i timmar för att det bara är hans kramar som får en lugn. Älskar den grabben så sjukt mycket.. Finns inga ord om hur otroligt fantastisk han är.. Och vet ni vad det bästa är? Att jag kan kalla han för MIN.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Holm - 29 maj 2016 12:54

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6143268604

Av Amanda Holm - 1 april 2016 14:27

            Livet är som att cykla – för att behålla balansen   måste du fortsätta framåt.   - Albert Einstein ...

...

Av Amanda Holm - 27 mars 2016 22:59


Tårarna gör mina kinder alldeles svullnad, panikattackerna gör så att mina lungor krampar efter luft och hela jag går sönder.. Som dom brukar säga "Sömn hjälper inte om det är själen som är trött".. Jag har verkligen försökt, att inte tänka så mycket...

Av Amanda Holm - 9 mars 2016 15:55


Hej, det var ett tag sen jag skrev.. Just like always. Just nu har vi lov, fick det i fredags. Så drog direkt till A.. Sedan har vi väl egentligen inte gjort så mycket.. Igår gick jag med A's kusin och faster på SecondHand och sen följde jag med dom ...

Av Amanda Holm - 8 februari 2016 18:22

Tänker nu skriva mig ett öppet och ärligt inlägg.. om något som stör mig, och gör mig allmänt arg och ledsen..   Genom dom snart 17 år som jag har gått på denna jord har det här alltid varit något som har funnits där..som en käftsmäll på posten v...

  

Välkommen till bloggen om allt och ingenting. Här kan ni läsa om min vardag och mina snart 17 jordsnurr, Ni kommer få läsa om mina tankar och allt där i mellan. 

 

               
     


Ovido - Quiz & Flashcards