I huvudet på mig.

Direktlänk till inlägg 26 juli 2014

Jag.

Av Amanda Holm - 26 juli 2014 11:34

Ska jag vara rak och ärlig eller ska jag dra den krokiga vetionen av det hela? Okej jag skriver bara så ser vi hur det blir..skrev igår att jag skulle skriva ett inlägg om mig själv varför jag gör som jag gör ibland.. Tänkte göra det nu och även flika in lite saker, om det är ok? Men dom sakerna tar vi i slutet. Okej, Ni som har följt min blogg nu ett tag vet hur jag har det och hur mitt liv har sett ut.. Ni vet det mesta som hänt i mitt liv, ni vet alla krokiga vägar jag behövt ta och ni vet mina tankar om allt, right? Har kunnat genom min blogg nå ut till er som läser, för kan förklara mig bättre när jag skriver, har min blogg som en öppen dagbok för allmänheten, där ni får acceptera hur jag skriver och varför. Som ni vet är och har jag varit mobbad i 6 år av mitt liv, vilket formar en rikitgt bra, och man blir inte den man egentligen va från första början. Man har så många taggar utåt hela tiden för man tror att alla är likadan, tror att alla är som dom där som gjort dig illa i så många år..man är så försiktig för man vill inte råka illa ut, man står hellre på sidan om än att lägga sig i, för man får tanken av att folk bara tycker att man är äcklig och värdelös, dom orden som folk förut prentade fast i huvet på en. Man får känslan av att folk inte gillar ens närvaro.. Man blir så osäker i sig själv och när man väl får skin på näsan så blir man "the mean one" för att det inte passar folk att man har blivit stark och har lärt sig att säga ifrån. Det passa inte folk längre att man faktiskt kan säga ifrån bara för att man förut inte gjorde det, sen läser dom ens blogg och drar det här med att man inte skulle "våga" säga det öga mot öga.. Lilla vän kom hit så ska jag säga samma saker för dig, så ska vi se vem som inte vågar vad, okej? Blir så irriterad, har under 6 år aldrig vågat säga något, inte vågat säga ifrån, folk har puschat mig till att säga ifrån och när JAG VÄL GÖR DET, vad händer då? Joo då är det fel, då är man den elaka i det hela och man har gjort allt FEL FEL FEL. Okej vart tog logiken vägen? Sen helt plötsligt får man inte i dagens sammhälle säga till folk att man inte vill ha dom att göra med, asså om du är med ett sällskap som varken är bra för din hälsa eller mående, ska du då fortsätta vara med dom då? Ska du sitta där och må dåligt nör du fan i mig kan må bra utan dom? Förlåt för mina ord här nu men seriöst börjar ärligt tröttna på den här skiten.. Och mina handlingar har folk tydligen börjat haka upp sig på, ärligt tror jag att vissa hakar upp sig för att jag tog chanser dom aldrig tog, haha snälla.
Ni vet alla nu att jag säger ifrån av den enkla anledningen till att jag inte orkar mer, orkar inte med att folk ska trycka ner mig, medvetet eller omedvetet tänker inte ta skit från någon och då klarar jag mig så mycket bättre utan sånt folk. Mina handlingar jag gör, alltså saker jag gör, dom gör jag för att jag ä så pass egoistisk av mig att jag tänker på mig själv, tänker på vad jag blir glad av och vad JAG vill. Gör det inte för stt jävlas med någon eller vara elak, gör det av den enklaste anledningen, Tanken på mig själv..Ja folket kom nu och kalla mig egoist eller vad ni vill, men alla kommer till en punkt där man knappt litar på sin egna spegelbild, och i det läget måste man tänka på sig själv, ska jag fortsätta eller ska jag köra mitt egna race?

Sen till det här med att starta saker och bli sur för att andra fortsätter, för att andra ta del och delar med sig av sina åskiter, kan egentligen inte mer än skratta åt sånt folk, startar man något får man fan vara berädd på att det finns dom som räcker upp handen med sina åskiter, OKEJ? Man kan inte tro att bara för att man säger eller skriver något så kommer INGEN ha en annan åskit än vad man själv har, bara för att man kan skriva ut det över internet, NÅGOT jag är sjukt medveten om VARJE gång jag skriver något.. Men tänker inte heller sitta och hålla käften när någon gör nått som i mina ögon är fel.. För alla har ju SINA åskiter, eller hur var det inte det någon sa? Men okej lägger ner det här nu, orkar inte med folk som ska gå runt och tro att dom är bättre än någon annan, för i mina ögon är alla, precis alla värd en klapp på axeln ibland. Okej vet inte hur mycket det här blev om vem jag är, kom in på lite andra tankar nu såhär när jag är lite lätt irriterad. Men ni får nöja er med det här så länge måste bada håller på att dö av värmen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Holm - 29 maj 2016 12:54

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6143268604

Av Amanda Holm - 1 april 2016 14:27

            Livet är som att cykla – för att behålla balansen   måste du fortsätta framåt.   - Albert Einstein ...

...

Av Amanda Holm - 27 mars 2016 22:59


Tårarna gör mina kinder alldeles svullnad, panikattackerna gör så att mina lungor krampar efter luft och hela jag går sönder.. Som dom brukar säga "Sömn hjälper inte om det är själen som är trött".. Jag har verkligen försökt, att inte tänka så mycket...

Av Amanda Holm - 9 mars 2016 15:55


Hej, det var ett tag sen jag skrev.. Just like always. Just nu har vi lov, fick det i fredags. Så drog direkt till A.. Sedan har vi väl egentligen inte gjort så mycket.. Igår gick jag med A's kusin och faster på SecondHand och sen följde jag med dom ...

Av Amanda Holm - 8 februari 2016 18:22

Tänker nu skriva mig ett öppet och ärligt inlägg.. om något som stör mig, och gör mig allmänt arg och ledsen..   Genom dom snart 17 år som jag har gått på denna jord har det här alltid varit något som har funnits där..som en käftsmäll på posten v...

  

Välkommen till bloggen om allt och ingenting. Här kan ni läsa om min vardag och mina snart 17 jordsnurr, Ni kommer få läsa om mina tankar och allt där i mellan. 

 

               
     


Ovido - Quiz & Flashcards