I huvudet på mig.

Direktlänk till inlägg 26 juli 2014

Läs INTE om ni blir sur, eller lätt tar åt er okej?

Av Amanda Holm - 26 juli 2014 01:13

Ber redan nu om ursäkt om orden jag använder är opassande för någon eller om jag skriver på ett "argt" sätt.. Är trött på det här så ni ska få höra min åsikt... Varför ska folk anta saker? Utan att veta vad saken handlar om? Skrev för någon dag sedan om det där inlägget på FB jag hade gjort.. Om folk som lämnar.. Fick rätt snabbt kommentarer på det och dom var dock inte så positiva, en mellan nivå på positivt och negativt..men som sagt folk som antar saker, haha skrattretande när man själv vet vad det handlar om och dom sitter och antar saker över internet.. Antar att det handlar om dom bara för att det just hände nått då.. Nej nej och nej. Det händer en miljon saker i mitt liv PÅ EN OCH SAMMA GÅNG, och allt krätsar inte runt en och samma person hela tiden.. Så länge jag inte skriver ut ett namn kan INGEN komma och anta att jag skriver om den, okej? Alla med på det, bra! Sen det här med Jag-vill-inte-ha-dig-i-mitt-liv-snack kan alla bara lägga ner det, snälla.. Blir fan spyfärdig. Något folk liksom får lära sig när dom väljer att lära känna mig är att när någon går över min gräns får dom nästan skylla sig själv av konsekvenserna.. För är det något jag själv VET så är det mina fel och mina brister, är så less på att höra att jag gör det ena och det andra fel och varför jag kan göra så.. Okej, jag vet att jag ibland kan säga/göra saker som inte är bra.. Men anledningen är min bakgrund, 6 år av mobbning gör en till en helt annan person än den man va från början och jag blev den som säger som det är när det är nog. Och då kan ni inte tro heller att jag ska gå och ångra det som har blivit sagt eller gjort.. Folket lär er, Jaaaag veet mina fel och mina brister.. Jag vet när jag gör rätt eller fel. Inget någon behöver lägga energi att påpeka. Sen klarar jag mig gott och väl utan negativt folk i mitt liv, kan lätt säga ifrån när jag har fått nog, enbart för att vara så pass egoistisk som det kallas i dagen samhälle och tänka på mitt egna bästa...men om jag väljer att "plocka" bort någon ur mitt liv, något som jag helst inte gör ,så är det tyvärr av personen själv.. Och snälla varför försöka sig på att förstå en person som man knappt vet en 1/3 av. Har jag inte berättat för dig hur mitt liv ser och har sett ut är det antagligen inte din bussnies.(stav) och kom snälla inte och skyll på att ni har berättat allt om er för mig, kom inte och ha det som en andledning för att folks ka tycka synd om er.. Asså ursäkta men det ser jag dock som att ni vill ha uppmärksamheten på er sida och klaga på att ni har berättat om er för mig och att jag då efter det valde att "plocka" bort er ur mitt liv.. NEJ NEJ NEJ.. Det var inte av den enkla anledningen.. Skiiiter ärligt i folks bakgrunder när det gäller att "plocka" bort folk ur mitt liv, ursäka om jag låter taskig eller så men seriöst.. Dömer inte folk på så sett efter vad dom har varit med om, dömer helst inte folk överhuvudtaget, men visa har för vassa spetsar för att jag ska vilja ha dom i mitt liv, inget jag tänker förklara för någon och inget jag tycker någon ska försöka sig på att förstå, vissa saker i livet är bara som dom är och ska helt enkelt inte förklaras okej? Så lägg ner erat snack om att ni antar att jag skriver om er, att det är er jag menar så fort jag säger nått.. Har så mycket som händer i mitt liv just nu då jag orkar egentligen inte ens lägga energi på att försöka förklara för er varför jag gör som jag gör.. Men det kommer i ett annat inlögg för nu ska jag sova. godnatt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Holm - 29 maj 2016 12:54

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6143268604

Av Amanda Holm - 1 april 2016 14:27

            Livet är som att cykla – för att behålla balansen   måste du fortsätta framåt.   - Albert Einstein ...

...

Av Amanda Holm - 27 mars 2016 22:59


Tårarna gör mina kinder alldeles svullnad, panikattackerna gör så att mina lungor krampar efter luft och hela jag går sönder.. Som dom brukar säga "Sömn hjälper inte om det är själen som är trött".. Jag har verkligen försökt, att inte tänka så mycket...

Av Amanda Holm - 9 mars 2016 15:55


Hej, det var ett tag sen jag skrev.. Just like always. Just nu har vi lov, fick det i fredags. Så drog direkt till A.. Sedan har vi väl egentligen inte gjort så mycket.. Igår gick jag med A's kusin och faster på SecondHand och sen följde jag med dom ...

Av Amanda Holm - 8 februari 2016 18:22

Tänker nu skriva mig ett öppet och ärligt inlägg.. om något som stör mig, och gör mig allmänt arg och ledsen..   Genom dom snart 17 år som jag har gått på denna jord har det här alltid varit något som har funnits där..som en käftsmäll på posten v...

  

Välkommen till bloggen om allt och ingenting. Här kan ni läsa om min vardag och mina snart 17 jordsnurr, Ni kommer få läsa om mina tankar och allt där i mellan. 

 

               
     


Ovido - Quiz & Flashcards