I huvudet på mig.

Direktlänk till inlägg 23 juli 2014

Åldersgräns på kärlek?

Av Amanda Holm - 23 juli 2014 19:36

Vem gav sig rätten att sätta en "åldersgräns" på när det ska kallas äkta kärlek? Vem kom liksom på att bara för att man inte är 18+ så är inget på rikigtikt utan bara nått småbarns tjafs? För sen när fick kärlek en åldersgräns egntligen? Fast vad är jag och sitta här 15 år gammal och prata om kärlek? Haha nog många av er som tänker så, men ni ska få höra mina tankar.. För mig är all kärlek bra kärlek. Så länge det funkar och är som man själv vill så spelar det ingen jävla roll om hur gammal man är, för i just denns ögon är det äkta kärlek. Right? Och då kan ingen komma och säga att "vafan du är ju typ 12, du kan fan inte vara kär på rikigt för det bliiir man ju typ när man är runt 20".. Har fått höra varje gång jag är tsm med någon att "va tonåring ist för att falla för killar som bara kommer såra dig".. För det första, tonåringar faller ofta för folk och för det andra så kommer alla någon gång såra dig, mamma, syster, kompis, främling, kille, tjej, alla kommer någon gång såra dig så vad skulle det egentligen göra för skillnad? Jag är en sån person som skiter i hur samhället tycker att det ska vara.. Och är en sån som tror på att allt händer av en anledning.. För jag vet att det är folk, dessutom folk som står mig nära, som träffades och blev tsm när dom var lika gammal som jag, och dom har varit tsm i över 60 år, så vemfan sa att det inte kan hålla? Vem fan sa att bara för att man är "liten" i någons ögon så kan man inte stå där om just 60 år fortfarande vid varandras sida? Blir såå arg egentligen när folk sätter "åldersgränser" på nått som nästan är så jävla självklart.. Kärlek som kärlek huvudsaken är väl ändå att man trivs och känner sig älskad..right? Men dock kanske man inte ska ta det så seriöst om man är 10 år och börja planera framtiden än om man är 20, där går kanske gränsen, även för mig, men ni förstår vad jag menar hoppas jag... Seeen det här med destansförhållanden, måste ta upp det nu eftersom jag själv just nu är mitt uppe i ett sånt förhållande.. Det är ca 130 mil mellan oss, han längst ner och jag nästan längst upp.. Mhm 15 år jävla varför har jag ett destansförhållande då? Jo folket, kääääärlek. Älskar grabben än vart han skulle bo och för mig är det inget problem, bara man pratar ofta haha vilket vi gör.. Och om man verkligen älskar någon så har varken ålder eller avstånd från varandra någon betydelse.. Och bara som en inflikning till er JA jag har träffat han, och JA han är lika gammal som mig.. Så kom inte och tjafsa om nått sånt skit.. Vet att vissa av er är duktig på det.. ;) ssååå lite tankar om kärlek, kanske inte så långt inlägg men fuck jag pallar inte skriva mer i den här värmen ;) haha och skrev det här inlägget för att en person kommenterade det här med kärlek och om mitt förhållande sååå tänkte bara skriva hha :) ha en bra kväll alla

 
 
Ingen bild

Hejhej

23 juli 2014 22:48

Har du kik? :)

Amanda Holm

24 juli 2014 23:26

Ja, amandatildaholm heter jag där. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Holm - 29 maj 2016 12:54

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6143268604

Av Amanda Holm - 1 april 2016 14:27

            Livet är som att cykla – för att behålla balansen   måste du fortsätta framåt.   - Albert Einstein ...

...

Av Amanda Holm - 27 mars 2016 22:59


Tårarna gör mina kinder alldeles svullnad, panikattackerna gör så att mina lungor krampar efter luft och hela jag går sönder.. Som dom brukar säga "Sömn hjälper inte om det är själen som är trött".. Jag har verkligen försökt, att inte tänka så mycket...

Av Amanda Holm - 9 mars 2016 15:55


Hej, det var ett tag sen jag skrev.. Just like always. Just nu har vi lov, fick det i fredags. Så drog direkt till A.. Sedan har vi väl egentligen inte gjort så mycket.. Igår gick jag med A's kusin och faster på SecondHand och sen följde jag med dom ...

Av Amanda Holm - 8 februari 2016 18:22

Tänker nu skriva mig ett öppet och ärligt inlägg.. om något som stör mig, och gör mig allmänt arg och ledsen..   Genom dom snart 17 år som jag har gått på denna jord har det här alltid varit något som har funnits där..som en käftsmäll på posten v...

  

Välkommen till bloggen om allt och ingenting. Här kan ni läsa om min vardag och mina snart 17 jordsnurr, Ni kommer få läsa om mina tankar och allt där i mellan. 

 

               
     


Ovido - Quiz & Flashcards