I huvudet på mig.

Direktlänk till inlägg 22 juli 2014

Löftet om att alltid finnas där.

Av Amanda Holm - 22 juli 2014 20:21

Skrev precis en status på facebook och kände att jag var tvungen att skriva ner några tankar runt just dom orden.. Statusen var såhär: varför ska dom som sa att dom alltid skulle finnas där vara dom som lämnar först?..
Vem fan kom egentligen på det här med att "lova" saker sen skita i meningen som har med lova att göra? Har aldrig fattat varför man ska säga "Kommer alltid finnas för dig oavsett vad" sen bara några dagar/min senare så lämnar man, för att man kanske fick reda på nått som inte passade, eller bara för att man inte längre är värd löftet.. Fuck folk som lovar saker och inte kan hålla det.. Speciellt när det gäller just dom orden "kommer alltid finnas här" .. Varför? Varför låta någon tro att dom alltid har dig vid sin sida sen när dom behöver dig som alldra jävla mest så lämnar du dom? Låter dom bryta ihop? Du som precis hade skrivit en lång jävla text om hur mycket dom betydde för dig och hur du alltid skulle finnas för dom.. Varför inte bara säga att du fan inte vet om du alltid kommer finnas där? Varför inte bara säga att just nu kommer du inte lämna men att du inte vet hur det blir senare? Varför ge någon så sjukt falska singnaler? För om ni bara viste hur ont det gör när det händer, när dom lämnar dig som om du aldrig ens var värd något.. För finns det något folk gör i mitt lov så är det att lämna.. Oftast utan anledning.. Oftast utan förklaring. Det gör såå sjukt jävla ont, när dom som lovade så mycket lämnar dig, när du har ramlat som hårtast, så backar dom och slutar bryr sig. Det om något är fegt. Fast man får ju då se vilka som verkligen betydde nått och vilka som verkligen bryr sig om dig. Felet i det hela är att man blir så jävla sårad och besviken.. Man trodde verkligen att dom skulle finnas där, att du skulle kunna vända dig till dom om det var nått för det var precis det dom sa till dig den där sena kvällen då ni pratade om allt.. Men när du väl börjar öppna dig och berätta varför du är så nere lägger dom upp handen framför ditt ansikte och sen vänder dom sig om och går, dom lyssnar inte.. Och kanske om du har riktigt otur spottar dom på dig innan dom går.. Säger nått som får dig att ramla ner ännu mer.. Helst i stil med hur dålig du är som är du.. Och tänk att folk ärligt gör så.. När dom vet att man mår som sämnst så springer dom som rädda höns iväg och gömmer sig.. Har man lovar något sånt kan man ju i alla fall se till att hålla det. För det är i mina ögon en stor sak att hålla.. Men folk kommer alltid hugga dig i ryggen, dom kommer alltid förr eller senare kliva ur ditt liv.. Men håll dörren öppen åt dom och se till att sånt folk verkligen kliver ut ur ditt liv, för negativt folk klarar man sig utan.. Och tyvärr är jag så att jag hugger folk med kniven dom hugger mig i ryggen med.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Holm - 29 maj 2016 12:54

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6143268604

Av Amanda Holm - 1 april 2016 14:27

            Livet är som att cykla – för att behålla balansen   måste du fortsätta framåt.   - Albert Einstein ...

...

Av Amanda Holm - 27 mars 2016 22:59


Tårarna gör mina kinder alldeles svullnad, panikattackerna gör så att mina lungor krampar efter luft och hela jag går sönder.. Som dom brukar säga "Sömn hjälper inte om det är själen som är trött".. Jag har verkligen försökt, att inte tänka så mycket...

Av Amanda Holm - 9 mars 2016 15:55


Hej, det var ett tag sen jag skrev.. Just like always. Just nu har vi lov, fick det i fredags. Så drog direkt till A.. Sedan har vi väl egentligen inte gjort så mycket.. Igår gick jag med A's kusin och faster på SecondHand och sen följde jag med dom ...

Av Amanda Holm - 8 februari 2016 18:22

Tänker nu skriva mig ett öppet och ärligt inlägg.. om något som stör mig, och gör mig allmänt arg och ledsen..   Genom dom snart 17 år som jag har gått på denna jord har det här alltid varit något som har funnits där..som en käftsmäll på posten v...

  

Välkommen till bloggen om allt och ingenting. Här kan ni läsa om min vardag och mina snart 17 jordsnurr, Ni kommer få läsa om mina tankar och allt där i mellan. 

 

               
     


Ovido - Quiz & Flashcards