I huvudet på mig.

Direktlänk till inlägg 1 juli 2014

Glädje.

Av Amanda Holm - 1 juli 2014 16:41

Vad ska jag skriva om? Saker som satt djupa jävla spår i mig eller något som gör mig så sjukt glad? Känner att ni har hört tillräckligt mycket om allt negativt i mitt liv, right? Så tänkte skriva om något som får mig att må bra, saker som JAG gör för mig själv och saker JAG älskar att göra för att det får mig att må extra bra.. Vi kör en lista och jag skriver lite om varje sak.

KÄRLEK~ Just det ordet, kärlek. Det på något sätt betyder mycket i mitt liv, även fast jag kanske inte alltid tror på att det finns och att jag ibland tvivlar på att JAG om någon är älskad. För efter allt som jag har fått stått ut med, allt som jag har kämpat mig igenom så är kärlek ändå inget som jag borde tro på va? Men hos mig säger allt tvärtemot, Jag tror på något så underbart som kärlek, för i dom absolut mörkaste stunderna i mitt liv har kärlek varit det som lysst upp allt.. För kärlek finns i olika former, som "Ta på dig bältet" eller rent ut sagt "Jag älskar dig" det ända man behöver göra är att lyssna extra noga när det sägs.. Till och med ett Nej kan vara i en kärlek (mamma glöm att jag skriver det här) för det ända folk vill när dom säger nej till något är att man inte ska råka illa ut, bara att man inte pay attention till det. Så kärlek får mig att må bra, att veta att någon älskar en är det bästa som finns och även i dom mörkaste stunderna finns kärlek där för att ge dig en kram.

SYSKON~ Som ni vet har jag 4st, 4st syskon som jag tycker om såååååå jävla mycket, alla av dom ingen mer än någon annan.. Det bästa med dom ör att dom är precis som jag, kan vara så sjukt barnslig med samtidigt så jävla allvarlig när det behövs, finns alltid där och dom ställer alltid upp, än vad det gäller så finns dom alltid där med handen på axeln.. Och det är en typ av kärlek också.. Men som sagt MINA syskon gör allt i mitt liv så mycket bättre.

ETT GOTT SKRATT~ alla ni som känner mig, veeet att jag typ alltid skrattar, även i dom mest jobbigaste stunderna så slutar det alltid med att jag har ett leende på läpparna.. Och det är för att jag älskar att skratta, skratta är det bästa jag vet och man kan aldrig få nog av att skratta, oftast får man andra glad om man själv är glad.. Och ett gott skratt förlänger livet, right? Dessutom sa en person en gång till mig att varför vara ledsen när man kan vara glad? Deeet är typ mitt livsmotto, lever efter det liksom. Haha

MUSIK ~ Okej, vem blir inte bättre av att lyssna på musik? Liksom man kan välja på sååå mycket, allt från någon deppig låt till nått man bara släpper loss och dansar till.. Behöver jag säga mer? Musik is my fucking life.

LAGA MAT~ Något jag ALLTID blir glad av, det är fan att laga mat, än hur jag mår så blir jag alltid på bra humör när jag lagar mat, dessutom älskar jag att laga mat och man blir på så bra humör när man lyckas göra nått som faller alla i smak.

Okej det var några saker som gör mig sjukt glad, såå vad gör er glad? Någon som vågar skriva, har fleeeer saker men vi börjar såhär kommer kanske fler såna här inlägg. Tänkte även göra några inlägg där jag säger saker som gör mig ledsen, besviken, arg osv lite såna saker också.. Men det kommer senare

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Holm - 29 maj 2016 12:54

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6143268604

Av Amanda Holm - 1 april 2016 14:27

            Livet är som att cykla – för att behålla balansen   måste du fortsätta framåt.   - Albert Einstein ...

...

Av Amanda Holm - 27 mars 2016 22:59


Tårarna gör mina kinder alldeles svullnad, panikattackerna gör så att mina lungor krampar efter luft och hela jag går sönder.. Som dom brukar säga "Sömn hjälper inte om det är själen som är trött".. Jag har verkligen försökt, att inte tänka så mycket...

Av Amanda Holm - 9 mars 2016 15:55


Hej, det var ett tag sen jag skrev.. Just like always. Just nu har vi lov, fick det i fredags. Så drog direkt till A.. Sedan har vi väl egentligen inte gjort så mycket.. Igår gick jag med A's kusin och faster på SecondHand och sen följde jag med dom ...

Av Amanda Holm - 8 februari 2016 18:22

Tänker nu skriva mig ett öppet och ärligt inlägg.. om något som stör mig, och gör mig allmänt arg och ledsen..   Genom dom snart 17 år som jag har gått på denna jord har det här alltid varit något som har funnits där..som en käftsmäll på posten v...

  

Välkommen till bloggen om allt och ingenting. Här kan ni läsa om min vardag och mina snart 17 jordsnurr, Ni kommer få läsa om mina tankar och allt där i mellan. 

 

               
     


Ovido - Quiz & Flashcards