I huvudet på mig.

Direktlänk till inlägg 8 juni 2014

Tankar från idag.

Av Amanda Holm - 8 juni 2014 21:37

Vet ni hur svårt det är att gå vidare och ta sig framåt när folk står och ttrycker en åt andra hållet? Jag försöker verkligen, jag gör det, men när folk ärligt spottar på mig kan jag inget annat än sätta mig ner och sluta försöka, för min energi tar slut. Jag orkar inte försöka hur länge som helst när folk bara fortsätter att trycka ner mig, det går bara inte. Folk tar förgivet av det dom hör att jag är så eller jag brukar göra si, bara för att någon som "hatar" mig bestämde sig för att sätta en stämpel på mig något som alla sedan började gå efter.. Jag har inte ens fått en ärlig chans att presentera mig och visa vem JAG är. Folk hör det dom tror är sant, och passar det inte in i "samhälls orginalet" går det inte att acceptera.. Och tyvärr tyckte folk inte att jag passade in. Jag har egentligen en fråga till er, Varför måste ni förstöra? Inser ni vad ni gör när ni skriver "hat" om mig till personer jag pratar/är med? Dom slutar prata med mig, Det är JUST det dom gör, dom orkar inte "ta hand" om varken mig eller hatet om mig, men jag förstår dom, Jag hade inte stått på min sida heller.
Men det är liksom bara det att VARJE gång jag äntligen, jag menar det äntligen börjar prata med någon, någon som skaffar en egen uppfattning av mig så kommer det ALLTID någon och ska dra sina åsikt av mig, varför då? Bara för att förstöra? Eller är du bara jävligt avundsjuk på att jag äntligen pratar med någon? Någon DU inte pratar med?
När något händer, något som det här, så blir jag sjukt osäker i mig själv, kan inte rikigt
Avgöra vad signalerna från personer är, kan inte känna skillnad på negativt och positivt. Jag blir så osäker, på om personen verkligen vill prata eller om jag bara besvärar.. Jag börjar ärligt gråta när jag skriver det här, för det gör så jävla ont att veta att folk inte tycker om mig, att folk inte vill prata med mig.. Att det finns dom som kan göra allt för att förstöra.
Är det egentligen inte ganska skrattretande att folk kan vara så själviska så om dom gillar någon så får INGEN annan ens kolla på personen. Vill för det första säga att man KAN ha killkompisar och för det andra så det står väl ingen lag eller så om att jag inte får gilla någon som du gillar? Asså ååh jag blir så arg och så sjukt ledsen.. Att ni bara fortsätter, finns det liksom aldrig något stopp, ska ni ALDRIG förstå att det ni gör mot mig tar så jävla hårt, och när jag såg att ni gjorde er rolig över att jag faktiskt försökt ta mitt liv, det gjorde mig ledsen.. Hur kan man trycka ner någon så mycket så den personen inte vill leva mer och SEN SKRATTAR ÅT ATT DOM FÖRSÖKT TA SITT LIV, har ni ingen jävla respekt. Jag hade lyckas bygga upp en liiiten del självförtroende, något ni rev. Något som nån förstörde. Något som nån inte tyckte att jag skulle ha..
Förstår ni hur många gånger jag mått så jävla dåligt, förstår ni hur många gånger jag velat ta mitt liv, förstår ni hur många gånger jag inte orkat mer, förstår ni hur många gånger jag gjort mina föräldrar besvikna för att jag gjort saker när jag mått dåligt? Jag önskar verkligen att jag kunde beskriva för er hur jag mår, så ni verkligen förstår och kanske inser vad ni gör, att ni faktiskt förstör en person. Är rätt säker på att ni kommer må åt helvete den dagen jag inte orkar mer, den dagen jag avslutar lidandet.. Då jag avslutar det NI ställt till med.
Jag hoppas verkligen att någon hör mitt rop på hjälp innan det är allt försent.
Jag vill avsluta det här med att säga hur mycket jag uppskattar ni få som VISAR att ni bryr er.. Ni är guld värd.. Även ni som jag inte känner, även ni som jag känt hela livet, alla. Önska ni kunde förstå hur MYCKET jag verkligen uppskattar er.. Ni får MIG att må bättre och ni får mig att orka kämpa vidare. Men nu går jag och lägger mig, orkar inte med något mer. Tack för den här gången.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Holm - 29 maj 2016 12:54

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6143268604

Av Amanda Holm - 1 april 2016 14:27

            Livet är som att cykla – för att behålla balansen   måste du fortsätta framåt.   - Albert Einstein ...

...

Av Amanda Holm - 27 mars 2016 22:59


Tårarna gör mina kinder alldeles svullnad, panikattackerna gör så att mina lungor krampar efter luft och hela jag går sönder.. Som dom brukar säga "Sömn hjälper inte om det är själen som är trött".. Jag har verkligen försökt, att inte tänka så mycket...

Av Amanda Holm - 9 mars 2016 15:55


Hej, det var ett tag sen jag skrev.. Just like always. Just nu har vi lov, fick det i fredags. Så drog direkt till A.. Sedan har vi väl egentligen inte gjort så mycket.. Igår gick jag med A's kusin och faster på SecondHand och sen följde jag med dom ...

Av Amanda Holm - 8 februari 2016 18:22

Tänker nu skriva mig ett öppet och ärligt inlägg.. om något som stör mig, och gör mig allmänt arg och ledsen..   Genom dom snart 17 år som jag har gått på denna jord har det här alltid varit något som har funnits där..som en käftsmäll på posten v...

  

Välkommen till bloggen om allt och ingenting. Här kan ni läsa om min vardag och mina snart 17 jordsnurr, Ni kommer få läsa om mina tankar och allt där i mellan. 

 

               
     


Ovido - Quiz & Flashcards