I huvudet på mig.

Direktlänk till inlägg 29 maj 2014

Några ärliga ord.!

Av Amanda Holm - 29 maj 2014 14:24

Nu måste jag säga några rikigt ärliga ord här, för nu får det fan bara nog, är trött på att MIN familj ska bli ner trampad. Och varsågod att ta åt er, för ni vet precis vilka jag kommer syfta på och varsågod att bli sur och vafan ni nu kommer bli.
Jag har ärligt tröttnat på det här nu, att det ärligt finns folk i min närhet som måste trycka ner på MIN familj.. Alltid vända på skiten så det blir vårat fel och ALLTID kläcka ur sig allt möjligt.. Men okej jag ska ta det från början, det är såhär att MIN pappa fyller 40 år nu i sommar och vi försöker planera nått bra som man kan göra, för när man fyller 40 vill man väl göra nått man inte kan göra i vanliga fall, right? Så igår fixade min mamma en grupp chatt på FB för att alla som "hör" till ska få kunna komma med förslag, och eftersom ingen annan kom med förslag så kom min mamma med rikigt roliga och bra förslag, men dom ratades direkt ner i sopptunan och allt var bara fel med dom förslagen, för det skulle bli för dyrt osv (vilket vissa av saker kanske jag kan förstå om man är många men mamma försökte verkligen hitta det billigaste eftersom vi själv kanske inte är rikast) SÅÅÅ dom gav förslaget att vi kunde grilla här hemma på gården... Mhm Jaha så ni tycker vi ska göra nått vi kan göra PRECIS vilken dag på året som helst när han fyller 40. Förmodligen det man vill också.. Och det blev ett jävla liv av det där att vi I FAMILJEN inte ville grilla eftersom vi tyckte att Ja det kan man göra när man vill, och min syster skrev då ärliga ord till dom (dock vet jag att man kan skriva det lite snällare,I know) och då flippade det ur totalt, folk som man annars knappt vet vilka dom är började spotta ner på MIN åter igen MIN syster.. Men jag måste ärligt säga det här, hon kallade släkten för fyllon eftersom varje fest eller så som har blivit av har ALLTID slutat med att alla vuxna i stort sett är stup fulla, men hon sa INGA namn och det var ändå folk som tog åt sig av det, och det var ÄNDÅ folk som skrev att det kunde bli förtal osv osv men hallå? Det var DU som tog åt dig och INGEN annan, det var DU som antog att hon menade dig och INGEN annan. Jag blir ärligt besviken, på att vuxna människor beter sig på detta vis (dock är vi inte guds bästa barn heller JAG VET) skyller hela skiten på oss, Mhm inte ens fel att två bråkar, eller hur? Sen när det kommer till att NI trycker ner MIN familj skiter jag i hur "nära" ni står mig, MIN familj är MIN familj och INGEN jävel ska trycka ner dom.. Och fick även höra saker som hänt förut, så ja jag drar dom när jag ändå håller på, och jag hoppas jag inte säger för mycket. Men jag är 15 år gammal, jag har funnits på den här jorden i 15 år, JAG KAN FAKTISKT FATTA SJÄLV NÄR NÅGON ÄR FULL.. Det är INGET som någon har präntat in i mig, det fattar jag själv och har alltid gjort, jag är inte hur jävla dum som helst.. Så sluta med att dra att vi "barn" har fått det in präntat i huvudet sen vi var små, ta reda på lite fakta innan ni öppnar munnen. Sen så vill jag säga TACK till er, för att ni favoriserar, det känns så jävla skönt att ni favoriserar folk framför oss andra, Tack så gulligt av er. Sen snälla ni lägg eran jävla stolthet åt sidan, för när andra fyllde 40 kunnde vi minsan göra saker för det kostade ju "bara" 350 kr, ja men slår man ihop dom der jävla pengarna så blir det EXAKT samma summa som det skulle bli nu när vi firar pappa.. Jag kan också medela att min pappa är sjukt besviken och vill inte ens bli firad längre.. Och ni som nu tar åt er, varsågod sanningen svider ibland. Ni tappade just ALL respekt i mina ögon. Och jag är rikigt besviken , för det var PAPPA vi skulle fira ingen annan, om vi nu hade åkt till sundsvall på den där saken var det PAPPA som skulle få prova och dom som hade velat prova och följa med jade fått gör det och att det sen skulle bli nån fest hemma, men ni har gjort era val och jag är sjukt besvikna på er, hoppas ni mår ärligt bra nu. Tack för mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Holm - 29 maj 2016 12:54

Kod för att importera min blogg till Nouw: 6143268604

Av Amanda Holm - 1 april 2016 14:27

            Livet är som att cykla – för att behålla balansen   måste du fortsätta framåt.   - Albert Einstein ...

...

Av Amanda Holm - 27 mars 2016 22:59


Tårarna gör mina kinder alldeles svullnad, panikattackerna gör så att mina lungor krampar efter luft och hela jag går sönder.. Som dom brukar säga "Sömn hjälper inte om det är själen som är trött".. Jag har verkligen försökt, att inte tänka så mycket...

Av Amanda Holm - 9 mars 2016 15:55


Hej, det var ett tag sen jag skrev.. Just like always. Just nu har vi lov, fick det i fredags. Så drog direkt till A.. Sedan har vi väl egentligen inte gjort så mycket.. Igår gick jag med A's kusin och faster på SecondHand och sen följde jag med dom ...

Av Amanda Holm - 8 februari 2016 18:22

Tänker nu skriva mig ett öppet och ärligt inlägg.. om något som stör mig, och gör mig allmänt arg och ledsen..   Genom dom snart 17 år som jag har gått på denna jord har det här alltid varit något som har funnits där..som en käftsmäll på posten v...

  

Välkommen till bloggen om allt och ingenting. Här kan ni läsa om min vardag och mina snart 17 jordsnurr, Ni kommer få läsa om mina tankar och allt där i mellan. 

 

               
     


Ovido - Quiz & Flashcards